
UĞUR HƏR ZAMAN YANINIZDADIR
Rəssam Vüqar Muradovun üsulu sadədir: "Yaratmaq istəyirsənsə, molbertə əyləş və rənglə"
Müəllif: Nərminə VƏLİYEVA Bakı
Vüqar Məmmədov lap uşaqlıqdan rəssam olacağına əmin idi. O, demək olar ki, bütün gününü şəkil çəkməklə keçirirdi. Orta məktəbi bitirdikdən sonra, Ə.Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbinə qəbul olan Vüqarın əl işlərini 1998-ci ildə Orta vəVŞərqi Avropa İncəsənət Fondunun direktoru Meda Mladek görür və bir an belə tərəddüd etmədən gənc rəssama müasir Azərbaycan rəssamlarının ABŞ-da təşkil olunan sərgisində iştirakı təklif edir. Sonradan onun rəsmləri "AzerbaijanInternational" (ABŞ) jurnalında dərc olunur. Bir müddət sonra isə Amerikanın məşhur "TheBaltimoreSun" qəzetində Muradov ilə müsahibə çap olunur. Onun əsərləri Almaniya, ABŞ, Danimarka, Yaponiya, Fransa və bir çox digər ölkələrdə sərgilənib. Bu gün Vüqarın əsərlərinə yalnız Bakıda Müasir İncəsənət Muzeyində yox, Nyu-Yorkda, Vaşinqtonda - "SolomonR. GuggenheimMuseum", MoMA (TheMuseumofModernArt), "CentralandEasternEuropeanArtFoundation"da rast gəlmək mümkündür.
- Vüqar, populyarlığınızın hazırkı mərhələsi nə ilə başlayıb?
- Mənim işlərimi ilk görən və qiymətləndirən Orta və Şərqi Avropa İncəsənət Fondunun direktoru xanım Meda Mladek olub. Sonradan onlar fransızların da diqqətini çəkdi. Mənim dostum, Fransa səfirinin sabiq məsləhətçisi Tibo Furye rəsmlərimi gördü və bu haqda dostlarına danışdı. Onlardan bəziləri şəxsi kolleksiyamdan şəkillər götürdülər. Bu insanların arasında rəsmi səfərlə Bakıya gəlmiş fransalı senatorlar Jan Boye və Ambros Dyupon da var idi. Onlar studiyamda oldular və bir neçə əsərimi özləri ilə götürdülər. Mənimlə tanışlığın təsiri altında olan Ambros Dyupon vətəninə qayıtdıqdansonra atına mənim adımı verib. Argentinadakı fərdi kolleksiyalarda 20-dən artıq işim var. Əvvəllər əsərlərimlə, əsasən əcnəbilər maraqlanırdılarsa, bu gün onları həmvətənlərimiz də alırlar. Mən ruhumu sakitləşdirmək üçün işləyirəm. Bu, həyat tərzimdir və özümü başqa cür təsəvvür edə bilmirəm. Əvvəllər şəkillərimi satmaq istəmirdim. Onlardan ayrılmağa heyfsilənirdim. İndi satıram. Çünki əsərlər bir küncdə tozlanmaq üçün deyil. Onlara tamaşaçı lazımdır.
- Sizi ruhlandıran ideyalar haradan meydana gəlir?
- İdeya hər tərəfdən gəlir. Mənim təxəyyülüm sanki filtrdir. Orada və şüurumda olan nə varsa götürür, bölüşdürmək və daha maraqlı formalarda təqdim edir. Bütün rəssamlar kimisə təkrarlamaqla başlayır. Uşaqlıqda Rembrandı və digər dahi ustadları yamsılamağa çalışırdım. İşimi bu cür qeyri-adi üsulla öyrənmişəm. Valideynlərim hələ də "replika"larımdan bəzilərini saxlayırlar. Odur ki, rəssamın eksperiment apardığı hər bir şey onun işini daha yaxşı edir.
- Təb sizin üçün nədir?
- Təb "yetişmiş", artıq özündə saxlaya bilməyəcəyin bir şeydir. Hansı ki, bu "yetişmiş" bütöv bir məkanı qarşısıalınmaz enerji ilə doldurur və nəticədə yaradıcılıq prosesindən qəribə şadlıq hiisi doğulur.
- Vüqar, uşaqlıqdan çəkirsiniz. Rəssam olmaq fikrinə nə vaxt düşmüsünüz? Sizin üçün şəkil çəkmək peşədir, qazanc vasitəsidir, yoxsa yaradıcı proses, yaxud əyləncə?
- Rəssamlıq mənim həyatımdır. Bu, həm peşəm, həm də yaşam üçün qazanc vasitəmdir. Bu, mənim üçün ətrafla danışmaq üçün ən təbii dildir. Lap uşaqlıqdan daim nəsə çəkirdim: kömürlə divarlarda, dəftərdə, əlimə düşən hər şeyin üzərində. Buna görə də təbii ki, valideynlərim tərəfindən danlanırdım. Sonradan 12 yaşında olarkən valideynlərim məni Qaqarin adına Pionerlər Evində yerləşən rəsm dərnəyinə yazdırdılar. Deyəsən, həmin andan qəti qərar qəbul etdim - rəssam olacağam! Atam filoloq, anam kitabxanaçıdır. Onlar mənim seçimimə qarşı çıxmadılar. Həyatım boyunca özümü rəssamdan başqa peşə sahibi kimi görə bilməmişəm. Rəssam daha çox peşə yox, düşüncə tərzi, həyat tərzi, əhval-ruhiyyədir.
- Naturanızı bir neçə sözlə necə xarakterizə edərdiniz?
- Açığı, bilmirəm. Sadəcə rəssamam. Yalnız onu deyə bilərəm ki, qapalı insanam. Təkliyi sevirəm. Səs-küyə, şəhərdəki çaxnaşmaya dözə bilmirəm. Bəlkə də atelyem məhz buna görə 17-ci mərtəbədədir. Oraya işləməyimə mane olan artıq səslər çatmır.
- Rəsm ustası kimi tanınırsınız. Bir qədər yaradıcılıq üsulunuz haqda danışın...
- Üsulum sadədir. Yaratmaq istəyirsənsə, molbertə əyləş və rənglə. Çəkmək, yaratmaq üçün hər gün atelyemə çəkilirəm. Artıq həyatımı bunsuz təsəvvür edə bilmirəm. Hesab edirəmi, oxumaq rəssamın illərini yox, onilliklərini alır - hər gün işləsən. Yoxsa həftədə bir dəfə işləyəcəksənsə, başlamasan daha yaxşıdır. Demək ki, insan buna daxili tələbat hiss etmir. Özüm haqda danışsam, hələ də özümü tələbə sayıram. Fikrimcə, rəssam üçün bu, normal haldır.
- "Yaradıcılıq böhranı" sizə tanışdırmı?
- Baxır nəyi böhran hesab edirsən. Qolların boşalması, fırçanı ələ almağa həvəsin olmaması kimi hallar yaşamamışam. İşin çətin getdiyi, bir hissəni dəfələrlə yenidən çəkməli olduğum hallar isə çox olub. Mən, əsasən seriya ilə işləyir və hərdən elə olur ki, hansısa şəkil üzərində iş ləngiyir. Bu halda onu bir həftəliyinə, bəzən bir aylığına kənara qoyub başqa şəkil üzərində çalışıram. Sonradan yenidən onun üzərinə qayıdaraq işi tamamlayıram.
- Hansı rəssamların işlərindən saatlarla həzz ala bilərsiniz?
- Hər dəfə müxtəlif muzeylərə, qalereyalara baş çəkdikdə dahi rəssamların işləri ilə tanış olmaq imkanından məftun oluram. Rembrand, Sezann, Matiss, Van Qoq kimi rəssamların əsərləri qarşısında saatlarla dayanaram. Onlar həqiqətən mükəmməldir!
- Əsərlərinizi satdıqda heysilənirsinizmi?
- Əlbəttə. Hərdən lap çox heyfsilənirəm. Amma həyat belədir. Axı rəssamın əsərlərini insanlar görməlidir. Əslində, biz elə tamaşaçılar üçün çalışırıq. Bir yandan əsərdən ayrılmaq hansısa mənada özünü itirməkdir. Çünki rəssam istər-istəməz öz əsərlərinə bənzəyir. Digər yandan, irəli getmək üçün keçmişdə görülmüş işlərə çox bağlı qalmaq olmaz. Köhnə işlərdən ayrılmaq həyatında hansısa yeni səhifə açmaq üçün şansdır. Mən 600-dən artıq şəkil satmışam. Qalan rəsmlərim atelyemdə və valideynlərimin evindədir. Onların hamısı mənimçün eyni dərəcədə dəyərlidir.
- Əsərləriniz arasında digərlərindən üstün tutduğunuz rəsm varmı?
- Bəli, "Adəm və Həvva". Çoxları onu almaq istəsə də, satmamışam. Amma artıq o, mənə məxsus deyil. Xanımıma təklif etdiyim onlarca əsər arasından o, məhz həmin rəsmi seçdi. Belə çıxır ki, xüsusi qiymət verdiyim əsər yenidən özümə qayıtdı.
- Vüqar, siz art-dekorasiya ilə də məşğulsunuz - adi butulkaları bədii əsərə çevirirsiniz...
- Ən adi əşyada da gözəlliyi, harmoniyanı göstərməyi xoşlayıram. Adi şüşədə rənglərnecə də canlı görunur. Demək olar ki, mənim əhvalım dasanki onun üzərində "əks olunur".
- Son zamanlar fotolarla maraqlandığınızı eşitmişik...
- Şəkil çəkəndə ruhum sakitləşir. Əvvəllər qarşıma çıxanı çəkirdim. İndi kameranı hiss etməyi, məqamı tutmağı öyrənmişəm. Çəkdiyim fotolardan biri beynəlxalq Incognito sərgisinin ekspozisiyasına daxil edilib. Orada dünyanın 20 ölkəsindən olan, foto sənətinə maraq göstərən rəssamların əl işləri sərgilənib. Neyplsda təşkil olunmuş sərgidə Argentina, Kuba, Avstriya, Fransa, Böyük Britaniya, Gürcüstan, Almaniya, İsrail və digər ölkələrdən olan rəssamların işləri var idi. Mən sərgiyə "Şur" fotosunu təqdim etmişdim. Şəkli Muğam Mərkəzində çəkmişdim. Müxtəlif ölkələrdə və şəhərlərdə lentə aldığım çoxsaylı şəkillərim var. Artıq fotosərgi də təşkil edə bilərəm və son zamanlar bu haqda düşünməyə başlamışam.
- Uğurunuzun "firma resepti"ni açıqlaya bilərsinizmi?
- Mənim "firma reseptim" çox sadədir: çox işləmək lazımdır. Diqqəti "perspektivdə nəsə verə biləcək" görüşlərə, tədbirlərə yönəltmək lazım deyil. Reklama pul xərcləməyə də ehtiyac yoxdur. Həmin pullara böyük, rahat atelye almaq və ya icarəyə götürmək lazımdır ki, orada işləmək xoş olsun. İşin keyfiyyəti yüksəkdirsə, uğur hər zaman yanınızda olacaq.
MƏSLƏHƏT GÖR: