
ZÖVQLƏR DƏ MÜBAHİSƏ EDİLƏR
Bəstəkar Cahangir Zülfüqarov hesab edir ki, gözəl olanı qavramaq qabiliyyətini uşaqlıqdan aşılamaq lazımdır
Müəllif: Nərminə VƏLİYEVA Bakı
Uşaq kiçik yaşlarından mütəmadi olaraq yaxşı mahnılar, musiqilər eşidirsə, onun incə zövqü formalaşır. Və ən çətin, məsələn, yetkinlik dönəmində ucuz, əyləncəli mahnıya rast gəldikdə onun immuniteti bitkinləşmiş olacaq ki, o, asanlıqla həqiqi incəsənəti saxtasından ayıracaq. Bəstəkar Cahangir Zülfüqarov belə hesab edir. O, A. Ostrovskinin "Qar qız", Bertold Brextin "Kuraj ana", A. S.Puşkinin "Qızıl xoruz", Şarl Perronun "Qırmızı papaq", Canni Rodarinin "Çipollino", Mirzə Fətəli Axundovun "Parisi dağıdanlar" və digər tamaşaların musiqilərinin müəllifidir. O, həmçinin animasiya, sənədli, bədii filmlərin və çox sayda mahnı və romansların da müəllifidir. "R+"la müsahibəsi zamanı Dövlət Uşaq Filarmoniyasının bədii rəhbəri, Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrının musiqi hissə müdiri, əməkdar incəsənət xadimi Cahangir Zülfüqarov musiqi zövqü, uşaq mahnıları, ilk aktyor təcrübəsi və digər bir çox məqamlar haqda danışıb.
- Bu yaxınlarda siz kriminal serialda çəkilmisiniz. Özünüzü aktyor rolunda sınamaq qərarına gəldiniz?
- "Qanun naminə" tezliklə yerli kanalların birində yayımlanacaq yeni seriala məni rejissor Xanlar Ağayev dəvət etdi. Filmdə hadisələr izləyiciləri Bakıya ötən əsrin 50-ci illərinin ortalarına gətirir. Yeri gəlmişkən, filmdə bütün hadisələr Bakı Prokurorluğunun arxivindən götürülüb, realdır. Mənə görkəmli yəhudi rolunu - öz işini qüsursuz şəkildə həyata keçirən əntiq zərgərlik mağazasının direktoru rolunu həvalə ediblər. Bir dəfə mağazama Aygün Rəhimovanın oynadığı gənc gözəl bir xanım gəlir və mənimlə dilxoşluq etməyə başlayır. Təbii, onun gözəlliyi qarşısında dayana bilmirəm və dərhal onu işə götürürəm. Daha sonra qızı restorana dəvət edirəm. Rəqs zamanı Almaz - baş qəhrəmanın adı belədir - gizlincə cibimdən zərgərlik dükanının açarını çıxarır və onu əlbir olduğu adama ötürür. O isə öz növbəsində, biz Almazla restoranda əylənərkən, 40 min rubl dəyərində zinət əşyalarını oğurlayaraq, mağazanı təmizləyir - bu pul həmin dövr üçün son dərəcə böyük məbləğ idi! Yəhudini mühakimə edirlər və onu böyük cəza gözləyir... Bu kriminal hadisənin nə ilə nəticələnəcəyini filmə baxanda biləcəksiniz. Artıq danışmayacağam...
- Filmdə çəkilmək xoşunuza gəldimi?
- Bəyəndim. Ta uşaqlıqdan kinofilmlərə musiqi yazmağı və heç olmasa, kiçik bir epizodik rolda çəkilməyi arzulayardım. Hər iki arzum həyata keçdi. Mən çoxlu azərbaycanlı rejissorlarla əməkdaşlıq etmişəm, onların filmlərinə musiqi yazmışam. Son onillikdə tamaşalara da musiqi yazıram. 30 ildən artıqdır ki, Abdulla Şaiq adına Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrının musiqi hissə müdiriyəm. Atam Oqtay Zülfüqarov kimi uşaqlar üçün bəstələyirəm. Bu vaxt ərzində 35-dən artıq tamaşaya musiqi yazmışam. Teatra qədər Azərbaycan Dövlət Teleradio Şirkətində musiqi tərtibatçısı olmuşam.
- Siz məşhur uşaq bəstəkarı Oqtay Zülfüqarovun ailəsində anadan olmusunuz, deməli, lap erkən yaşlarından musiqi ilə əhatə olunmusunuz. Məgər, uşaqlıqda təyyarəçi-kosmonavt və ya futbolçu olmaq xəyalına düşməmisiniz?
- Nədənsə heç o haqda düşünməmişəm də. Lap erkən vaxtlarımdan bilirdim ki, musiqiçi olacağam. Və bu da seçimim oldu. Musiqini həmişə sevmişəm. Tez-tez bizə musiqiçilər, atamın dostları gələrdilər və onların nə cür ilhamla musiqidən danışdıqlarına qulaq asardım. Artıq erkən uşaqlıq illərində atam kimi özümü musiqiçi təsəvvür edirdim. Yeddi yaşım tamam olarkən, valideynlərim məni musiqi məktəbinə veriblər. Bir yerdə durmayan və xəyalpərəst olmuşam. Yadımdadır, 10-cu sinifdə imtahanda Fuq Baha özümdən 16 takt əlavə edərək ifa etmişdim. Bütün müəllimlər şokda idilər. Düşündüm ki, "Niyə hamı bu qədər təəccüblənib? Mən ki sadəcə improvizə edirəm..." Bir neçə gün sonra bu hadisədən atam xəbər tutdu və qəribədir ki, bu dəfə mənə heç bir öyüd vermədi. Sən demə, anam xəlvətcə atama mənim ondan gizlincə mahnı bəstələdiyimi danışıbmış. Qarşıma məqsəd qoydum - fortepiano konserti yazmaq. Atam bu əsəri ona göstərməyimi rica etdi. Daha sonra isə qısaca dedi: "Düşünürəm ki, səndən bəstəkar çıxar". Belə də oldu. Lakin əminəm ki, musiqi duyumum və potensialım olmasa idi, atam heç vaxt musiqi ilə məşğul olmağıma imkan verməzdi.
Bir neçə dəqiqəlik müsahibəni kəsməli oluruq. Cahangir Zülfüqarov Uşaq Filarmoniyasında oxumaq istəyən iki yeddiyaşlı məktəbli qıza qulaq asmalıdır. Bəstəkar piano arxasına keçir və melodiya çalır. "Mənə bu notları oxumağa çalışın", - qızlara deyir. Onlar isə səylə "do-mi-sol" nidaları ilə səslərini ucaldırlar. Qızlarla 15 dəqiqə ünsiyyətdə olduqdan sonra, Cahangir müəllim potensial gələcək artistlərin valideynlərinə hökmünü açıqlayır: "Hər şey əladır! Sizi dərslərdə gözləyirik!"
- Uşaqlarla işləmək, böyüklərdən asandırmı?
- Əlbəttə. Onlaryalandanışabilmirlər, təmizvə sadəlövhdürlər. Onlarnəsə yeniliklər öyrənməyə meyilgöstərirlər. Yenilikdənqorxmurlarvə deməkolarki, hamısı musiqiqabiliyyətiolanuşaqlardırlar. Onlarla dil tapa bildiyim üçün çox şadam. Bunu atamdan öyrənmişəm.
- Gəncikənklassikadanbaşqanəyidinləyərdiniz?
- Həmin vaxtlar biz mədəniyyət blokadasında idik. Qərbdə nələrin baş verdiyindən xəbərsiz idik. Kimlərsə qaçaqmalçılıq yolu ilə Bakıya yüz dəfələrlə "bobina"lara yazılan və əldən-ələ ötürülən xarici plastinkalar gətirirdilər. O vaxtı "Rollinq Stoun" və "Bitlz" bizim üçün, cavanlar üçün əlçatmaz idi. Qara Qarayev ABŞ-a yollananda, həmin vaxt Birləşmiş Ştatlarda çox populyar olan "İsa Məsih - superulduz" operasını yazmışdı. Bakıda bu yazının üzünü, öz növbəsində, özü üçün mənim atam da köçürmüşdü, lakin "bobina"ya toxunmağı ciddi şəkildə qadağan etmişdi. Bir dəfə atam ezamiyyətə gedəndə, mən məktəbli yoldaşlarımı rok-operaya qulaq asmağa dəvət etdim. Əziz anam bizi çoxlu buterbrod və dadlı çaya qonaq etdi. Nəfəs almadan "Deep Purple" qrupunun vokalisti İen Qillanın oxumasına qulaq asardıq və belə şey bəstələməyi arzulayardıq.
- Hazırkı musiqi ürəyinizcədir? Sizcə, çağdaş gəncliyin musiqi zövqünü necə tərbiyələndirmək olar?
- Bu, asan deyil. Efir - qorxulu və güclü silahdır. Pulla bir saatın içində ulduz olmaq olar. Duyum və istedadın olması isə mühüm deyil. Məğz mühüm deyil. Mahnıların və kliplərin bütün günü radio və telekanallarda yayımlanacaqsa, məşhur olacaqsan. Bəs, bu, nə qədər davam edəcək? Efirə yeni çıxmaq istəyənlər olacaq və sən tezliklə unudulacaqsan. Həm də insan duyumu elə qurulub ki, o, qulaq asdığı musiqiyə tez öyrəşir. Belə musiqi ona doğma və yaxın gəlir. Bugünkü problem musiqi zövqünün olmamasından ibarətdir. İndi insanlar elə dövrdə yaşayırlar ki, musiqini, demək olar ki, hər yerdə eşitmək olar. Buna radio, televiziya, eləcə də şəbəkədə asan əldə edilə bilən musiqi materialları imkan verir. Bu asan əlçatanlıqla birgə musiqinin dəyərsizləşməsi də baş verir. Onlar, demək olar ki, qəbulolunmaz küyə çevrilirlər. İnsanlar sadəcə olaraq musiqiyə ciddi qulaq asmağı tərgidirlər. Hesab edirəm ki, efirə ancaq keyfiyyətli musiqi verilməlidir, bu şəkidlə də dinləyicidə musiqi zövqü tərbiyə olunmuş olur. Təcrübəmdən olan bir hadisəni danışacam. Bir dəfə mənə mahnı yazdığını deyən oğlan yanaşdı. O, məndən notları yazmağı rica etdi. Məgər, bu "bəstəkar" notları qətiyyən tanımır? "Siz musiqini necə yazmısınız?" - deyə ondan soruşdum. "Onu diktofona oxudum" - deyə o, bildirdi. Bu şəkildə müasir mahnıların yaxşı hissəsi yazılır. Musiqi sənayesindən böyük xaos hökm sürür. Hər yeri toy biznesi tutur. O, hətta televiziyaya qədər gəlib çıxıb. Və bunu dayandırmaq çətindir.... Yadımdadır ki, konservatoriyada müəllimim Cövdət Hacıyev tez-tez təkrar edərdi ki, bizim eşitmə aparatımız sanki mikrofondur, bütün həyatımız boyu eşitdiyimiz musiqini yadda saxlayır və yaddaşa "yazır". Keyfiyyətli musiqi insan orqanizminə faydalı ola bilər, alçaq musiqi isə ancaq beyni poza bilər. Ona görə də yaxşı, keyfiyyətli musiqiyə qulaq asmağa çalışmaq lazımdır.
- Maraqlıdır, asudə vaxtlarınızdamüasirifaçılardankimə qulaqasırsınız?
- AzərZeynalovungözəlifasını xoşlayıram. Aygün Bəylər də çox gözəl oxuyur. Eyyub Yaqubov şansonu çox ürəkdən oxuyur. Lalə Məmmədovanın səsində məlahətli tembr var. İlqar Məmmədov - həm gözəl müğənni, həm də yaxşı insandır. Brilliant Dadaşovanı səhnəmizin ən yaxşı müğənnilərindən biri hesab edirəm.
- Ailənizdə atanızın işinin davamçısı kim olub?
- Qızım Əminə. O, Dövlət Simfonik Orkestrində fleyta çalır. Onun həyat yoldaşı pianoçudur - Emil Əfrasiyab. 2 yaş yarımlıq Əfrasiyab adlı nəvəm var. Uşaq məmnuniyyətlə royalda dınqıldadır və ümid edirəm, o da musiqiçi olar. Belə oldu ki, bizdə ailədə hamı musiqiçidir. Həyat yoldaşım 20 №li musiqi məktəbində dərs deyir, baldızım - Bakı Musiqi Akademiyasında professor, pianoçu Həqiqət Məhərrəmovadır. Hamımız musiqi ilə məşğul oluruq və hamımız da uşaqlara bağlıyıq...
- Cahangir müəllim, rəhbərlik etdiyiniz Uşaq Teatrı və Uşaq Filarmoniyasında işlər necə gedir? Kiçik tamaşaçılar üçün yeni nə hazırlayırsınız?
- Uşaq Filarmoniyası və Azərbaycan Dövlət Kukla Teatrında işlərin qızğın vaxtıdır. Hazırda biz üç - "Qoğal", "Məlik Məmməd" və "Çipollino" tamaşalarını hazırlayırıq. "Qoğal"ın tərtibatını Rus Kukla Teatrının aktyoru Eduard Qaydaya həvalə etmək qərarına gəlmişik. Hər üç tamaşaya musiqini mən yazıram. Filarmoniyamızda 300-dən artıq uşaq məşğul olur. Bizim çoxlu rəqs siniflərimiz, öz simfonik orkestrimiz və milli alətlər orkestrimiz, musiqili teatr, uşaq xoru, rəssamlıq üzrə qruplarımız, əlifbamız var. Bizim Uşaq Filarmoniyamız öz çıxışları ilə Azərbaycan uşaqlarını sevindirir.
MƏSLƏHƏT GÖR: