Müəllif: Nərminə VƏLİYEVA Bakı
200 qram neft, həlledici və təb - azərbaycanlı rəssam Sabir Çopuroğlunun əsl şedevr yaratması üçün bunlar kifayət edir. Sən demə, bej-qəhvəyi palitra ənənəvi parlaq boyaları əvəzləmək, geniş emosiyalar qamması ifadə etmək iqtidarında imiş. Bu rəssamın əllərində "qara qızıl" qəhvəyi rəngin bütün çalarlarını alır.
Neftlə yaratmaq Azərbaycan üçün kifayət qədər rəmzi məna kəsb edir. Azərbaycan, həmçinin Gürcüstan Rəssamlar ittifaqlarının üzvü Sabir ÇOPUROĞLU "R+"a müsahibəsində bu qeyri-adi incəsənət sahəsini necə seçməsindən danışıb.
- Necə oldu ki, rəssam oldunuz və neftlə rəsm çəkmək kimi yeni rəssamlıq texnikasını kəşf etdiniz?
- Mən Gürcüstanda, Borçalı rayonunun Anqeravan kəndində doğulmuşam. Hər şeylə maraqlanan, bir yerdə qərar tapa bilməyən uşaq idim. Yadımdadır, bir dəfə oynaqlarında ağrılar olan nənəmə kimsə Azərbaycandan müalicəvi Naftalan nefti gətirmişdi. Hər kəsin gözündən yayınaraq əlimi bu qatı, qəhvəyi məhlulun içərisinə saldım və divarda ovucumun izlərini qoymağa başladım. Onda nənəm yaxşıca payımı vermişdi. Həmin dövrdə Tiflisdə işləyən valideynlərim baş verənlərdən xəbər tutduqda mənə rəngli qələmlər və şəkil çəkmək üçün albom göndərmişdilər. Bununla da, bütün günü az qala fasiləsiz şəkil çəkməyə başladım. Təbii ki, artıq orta məktəbi bitirdikdən sonra hansı peşəyə yiyələnəcəyimlə bağlı sual aktuallığını itirmişdi. Əzim Əzimzadə adına Rəssamlıq Məktəbinə qəbul olunmaq arzusu ilə Bakıya yollandım. Amma təəssüf ki, bəxtim gətirmədi - imtahana gecikmişdim. Nəticədə, Bakı Dövlət Təsviri İncəsənət Məktəbinə qəbul olunmaq qərarına gəldim. Orada məşhur Azərbaycan heykəltəraşı və rəssamı Hamlet Musayevdən dərs aldım. Tiflisdə isə Zurab Serateli və Merab Berdzeneşvili kimi tanınmış ustalarla uzun müddət ünsiyyətdə oldum və birgə çalışdım. 90-cı illərin əvvəllərində Bakıya köçmək qərarına gəldim.
- Bakıda karyeranız necə quruldu? Həmin dövr Azərbaycan üçün kifayət qədər ağır dönəmlər idi.
- Həqiqətən də, onda Azərbaycan ağır günlərini yaşayırdı. Çörək pulu qazanmaq lazım idi. Bahalı boyalar, fırçalar almaq üçün isə pul yox idi. Elə o anda uşaqlıqda neftlə rəsm çəkməklə bağlı yaşadığım uğursuz təcrübəm yadıma düşdü. Bayıla yollandım və oradakı gölməçələrdən xam nefti əllərimlə vedrələrə yığmağa başladım. Nefti evə gətirdim və düşünməyə başladım: neftlə kağız üzərində necə işləyim ki, o, axıb getməsin? Axı, neft təmiz halda rəsm işinə yaramır. Çünki bu halda o, pis quruyur. Uzun-uzadı eksperimentlərdən sonra onu buğa vermək qərarına gəldim. Buxar lazımsız maddələrin buxarlanmasına kömək edir və nəticədə, albalı mürəbbəsinin siropunu xatırladan konsentrat qalır. Əldə etdiyim maddəyə rəssamlıq lakı da əlavə etdim və işləməyə başladım. Yeri gəlmişkən, bu kəşfimdən, demək olar ki, dərhal sonra ixtiramı patentləşdirdim. Mən fırçalardan istifadə etmir və birmənalı olaraq, barmaqlarımla çəkirəm. Odur ki, yaratdığım hər bir rəsmdə mənim barmaq izlərim qalır. Bundan başqa, heç zaman ilkin eskiz və ya layihə çəkmirəm - yalnız təbimə güvənirəm.
- Maraqlıdır, ilk "neft"li şəkillərinizi nəyə həsr etmisiniz?
- Doğma vətənim olan Borçalıya və Xəzər dənizinə: təbiət, neft buruqları və dəniz mənzərəsi. Hər axşam rəssamların toplaşdıqları "Torqovıy" adlanan əraziyə yollanır, neftdən çəkdiyim rəsmlərimi nümayiş etdirirdim. Bu, hər kəs üçün yenilik idi. Əcnəbilər gördüklərindən daha çox təccüblənirdilər. Əksər əsərlərimi məhz əcnəbilər alıblar.
- Necə oldu ki, məşhurluq qazandınız?
- 2006-cı ildə Ervitt-Xornda (Şimali Reyn, Vestvaliya) keçirilən Rəssamların Beynəlxalq Simpoziumuna dəvət aldım. Orada dünyanın 16 ölkəsindən 30-dan artıq rəssam və heykəltəraş iştirak edirdi. Simpoziumda neftlə çəkdiyim "Xəzər simfoniyası" rəsmimə görə birinci dərəcəli diplomatla mükafatlandırıldım. Yadımdadır, tədbirdə tanımadığım bir alman mənə yaxınlaşaraq bildirdi ki, bir vaxtlar babası Bakıda neft yatağına sahib imiş. Alman bu üzdən əsərlərimin ona çox yaxın olduğunu, rəmzi məna daşıdığını söylədi. O məni evinə dəvət etdi, atının rəsmini yaratmağımı istədi. Həyətdə tövlə var idi və orada gözəl, yaxşı qulluq görmüş atlar saxlanılırdı. Rəsmlərim yeni tanışımın çox xoşuna gəldi və o, əsərlərimi öz kolleksiyasına əlavə etdi. 2007-ci ildə Bakının İstiqlal muzeyində Xocalı faciəsinə həsr olunmuş fərdi sərgim keçirildi. Bir il sonra Rəssamların Beynəlxalq Simpoziumuna qatılmaq üçün yenidən Almaniyaya yollandım. Bu forumda iştirak edən yeganə azərbaycanlı idim. Neftdən çəkdiyim rəsmlər çoxlarının marağına səbəb olmuşdu. Rəsmlərimdən ikisini Libştadt və Myunster şəhərlərinin burqomistrlərinə hədiyyə etdim, qalanları isə rəssam sənəti həvəskarları tərəfindən alındı. Rəssamlıq texnikam ziyarətçiləri o qədər maraqlandırmışdı ki, elə tamaşaçıların gözləri qarşısındaca bir neçə rəsm çəkməli olmuşdum.
2009-cu ilin iyununda isə 70-dək əsərim Bakıda keçirilən yubiley "Xəzər neft-qaz" beynəlxalq sərgisində nümayiş etdirilib. Bu sərgi Xəzərin neft yataqlarının miqyaslı şəkildə işlənməsinin əsasını qoymuş "Əsrin müqaviləsi"nin imzalanmasının 15-ci ildönümünə həsr edilmişdi.
Bu il isə Aktau Milli muzeyində (Qazaxıstan) fərdi sərgim keçirilib. Yeri gəlmişkən, qarşıdan gələn ildə Almaniya və Türkiyədə də fərdi sərgilərim olacaq.
- Neftlə yanaşı, adi boyalardan da istifadə edirsiniz?
- Neft məhluluna akril, tempera və ya yağlı boyalar qatıram. Nəticədə, neft qarışıqlı şəkillər alınır. Amma şəxsən mən təmiz neft rəngini sevirəm - qatı, parlaqlığı olan qəhvəyi rəngi. Neftin rəngi torpağımızın, qəhvəyi isə münbitliyin rəngidir. Hazırda neftlə çəkilmiş 500-dən artıq rəsmim var. Onların arasında mənim üçün ən doğma olanları "Abşeron", "Borçalı", "Azərbaycan nefti", "Qədim türklər", "At muraddır" seriyalarıdır. Əsərlərimin böyük bir hissəsi ABŞ, Böyük Britaniya, İspaniya, Fransa, Belçika, Almaniya, Türkiyə, İran, Misir, Yaponiya kimi ölkələrdə fərdi kolleksiyalarda yer alır. Naftalanda isə mehmanxanalardan biri tamamilə mənim rəsmlərimlə bəzədilib. Orada düz 250 əsərim var.
- Bəs, bir rəsmin çəkilməsi üçün neçə qram neft tələb olunur?
- Hər şey işin həcmindən asılıdır. Məsələn, ortaölçülü rəsm 200-300 qram neftə əmələ gəlir.
- Tələbələriniz varmı? Bu qeyri-adi sənətinizi kiməsə ötürürsünüzmü?
- Kiçik oğlum Rəhim də rəssamdır. Bu il Bakıda Rəssamlıq Akademiyasını bitirib. Artıq o, neftlə rəsm çəkməyin texnikasını öyrənir.
- 2015-ci ilə az qalır. Neftdən əsərlər yaradan rəssamın oxucularımıza arzusu nədir?
- Hər şeydən öncə hər kəsə sağlamlıq və daxili rahatlıq arzulayıram. Yəqin ki, hazırkı həyəcanlı dövrümüzdə ən vacibi budur. Əgər pulun yoxdursa, amma sağlamlığın varsa, hər zaman çörəkpulu tapa biləcəksən. Mənəvi harmoniya isə həyatda asan, sərbəst addımlamağa imkan verir.
MƏSLƏHƏT GÖR: