
İKİ CİL VƏ BİR DONALD
2007-ci ilin sonunda Rus Dram Teatrında gözəl premyera oldu
Müəllif: Nailə BƏNNAYEVA Bakı
Rus Dram Teatrı Aleksandr Şarov-skinin quruluşunda Leonid Gerşin "Bu azad kəpənəklər" tamaşasının premyerası ilə ötən illə vidalaşdı. Artıq neçə ildir ki, müstəqil həyata hüquqlarını müdafiə edən kor cavana həsr olunmuş bu təsirli melodram aktuallığını itirmir, çünki əbədi problemlərə - "atalar və oğullar", sevgidə məsuliyyət, hər bir adamın yaradıcı özünütəsdiq hüququna aid məsələlərə toxunur.
Rəssam Aleksandr Fyodorovun ciddi "hay-tek" dekorasiyaları Nyu-Yorkdakı kiçik mənzili canlandırır; ikimərtəbəli dar məkanda coşğun ehtiraslar qaynayır. Hisslərin ifadəsinin ideal balansı Oleq Xarçenkonun (Donald Beyker) və missis Beykerin (əməkdar artist Rita Əmirbəyova)duetində təqdim olunur. Bütün mənalarda ailə dueti (onlar yalnız səhnədə yox, həyatda da ana və oğuldurlar) tamaşaçını təkcə ustalıq səviyyəsi ilə deyil, problemin tanışlığı ilə də cəlb edir. Axı bu pyesdə qəhrəmanın korluğu yalnız qayğıkeş ananın böyümüş oğlunu gözündən uzağa buraxmaq istəməməsinin səbəbini dramatik cəhətdən vurğulamaq üsuludur. Real həyatda əksər analar üçün belə addım atmağa daha kiçik səbəblər də kifayət edir.
Oğlunun ironiya ilə "bələdçi ana" adlandırdığı missis Beyker daimi himayəyə can atması ilə gülüş doğursa da, bəzən, hardasa, haqlıdır. Və Rita Əmirbəyova bu klassik obrazı sanki notlarla yazır - analarımızın əksəriyyəti burada özlərini tanıyacaq və utanmayacaqlar, çünki nə müəllif, nə də rejissor onlara kinayə ilə yanaşmayıb.
Amma bu ailə duetinə kəskin dissonansla Cil Terner daxil olur. Şıltaq, yüngülbeyin, amma təmiz ürəkli qızı müxtəlif tərkiblərdə Milana Mardaxanova və Anaida Rostovskaya oynayır. Jurnalistlərin hər iki premyerada olub Milananın və Anaidanın Cillərini müqayisə etmək imkanı var idi. Düşünürük ki, Milana müəllifin düşündüyü obrazla daha üzvi birləşib. Bu, tipik Nyu-York qızcığazı, meqapolisin sərbəst övladıdır. Qayğısız, sakit, həyata çox sadə yanaşan bir qız. Hətta müəyyən affektasiya belə aktrisanın yaratdığı obrazın bütövlüyünə mane ola bilmir, parlaq zahiri görünüş isə onu daha da vurğulayır. Anaidanın ifasında Cil affektasiyaya daha meyillidir. Əvəzində o, xeyli yumşaq, lirikdir. Bir tərəfdən, bu onu Bakının qeyri-adi dərəcədə hissiyyatlı, şərq duyumlu gənc qızlarına daha da yaxınlaşdırır. Digər tərəfdən, Anaida Rostovskayanın bəzi parametrlərlə - lirik xarici görünüşdən başlamaqla - müasir obrazlardan daha çox, "kostyumlu" rollara uyğun gəldiyini düşünməyə sövq edir. Əgər Mardaxanovanın Cili cari anlara rejissor düzəlişilə Gerşin öz Cilidirsə, Rostovskayanın Cili iradə sərbəstliyi qazanmış, krinolini cinslə əvəz etmiş, amma yenə də nə istədiyini bilməyən Aqafya Tixonovnaya daha yaxındır.
Ralf Ostin - Teymur Rəhimovun parlaq ifasında kütbeyin pleyboy- hər iki Cili uğurla tamamlayır. Hətta ən hissiyyatsız tamaşaçı belə "qlamur qoçaq" Ralfın diz çökərək öz feysini (üzünü) əlləri ilə yoxlaması səhnəsində sarsılır - yəni, bu kor oğlan onun nəyini bəyənmir?
Amma tamaşanın əsl ulduzu Oleq Xarçenkodur. Cavanlığın, yaraşıqlı zahiri görünüşün və şəksiz aktyor ustalığının cazibəsini xalq artisti Səyavuş Kəriminin musiqi yazdığı mahnıları ifa edən ürəyəyatımlı səs tamamlayır (Xarçenkonun qəhrəmanı Donald Beyker süjetə əsasən, musiqi ilə məşğul olur). Xarçenko anadan-gəlmə qüsuru ilə barışmış kor cavanın roluna elə girir ki, səhnənin hansısa küncündən Stanislavskinin kölgəsinin təqdiredici alqışlarını eşitdiyini düşünürsən... Əlavə kimi, Xarçenko tamaşaçıları step elementləri ilə tamamilə heyran edir. Ona "ümumxalq məhəbbətinin muncuqları" lazım deyil - aktyor bu məhəbbətlə artıq təmin olunub! Süjetlə tanış olmayanlar üçün izahat verək - hippilərin arsenalındakı bu talismanı qəhrəmana onun yeni rəfiqəsi bağışlayır ki, gənc tamaşaçıların sevimlisinə çevrilsin.
Pyesin finalı yaxın vaxt kəsimi üçün qəhrəmanların münasibətlərini aydınlaşdırır, axı, bu "onların uzun zaman xoşbəxt yaşadıqlarını" nəzərdə tutan heppi-endli klassika deyil. Donaldın ikinci Rey Çarlz ola biləcəyi, çox şeyi anlamış Cilin onunla çoxmu qalacağı məlum deyil, amma bir şey dəqiq bilinir, bu tamaşa bizə indiyədək ikinci rollardan tanıdığımız və nəhayət, böyük müvəffəqiyyətlə ön plana çıxmış gənc istedadlardan ibarət dəmət bağışladı.
MƏSLƏHƏT GÖR: